Εγχειρίδιο Ποιότητας του ΕΣΔΠ

Το Εγχειρίδιο Ποιότητας αποτελεί επίσημο έγγραφο του Ε.Σ.Δ.Π.-Ε.Μ.Π. και χρησιμοποιείται ως  οδηγός για την εφαρμογή του. Απαρτίζεται από ενότητες εργασιών που αποκαλούνται  διεργασίες.

Οι διεργασίες είναι ενότητες αλληλοεξαρτώμενων ενεργειών που έχουν ως σκοπό την εκπλήρωση των απαιτήσεων του σχετικού προτύπου της ΕΘ.Α.Α.Ε.  και αποδίδουν αντίστοιχα ή σχετικά με τη διεργασία αποτελέσματα. Οι διεργασίες προσλαμβάνουν τα οικεία εισερχόμενα ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα του Ιδρύματος, που καλούνται δεδομένα εισόδου και είναι αναγκαία για τη λειτουργία της διεργασίας. Τα αποτελέσματα της διεργασίας καλούνται δεδομένα εξόδου. Κάθε διεργασία αξιολογείται εσωτερικά τόσο ως προς την ίδια τη λειτουργικότητά της όσο και ως προς την αποτελεσματικότητά της (αν, δηλαδή, καταλήγει σε επαρκή αποτελέσματα που δικαιολογούν την ύπαρξή της). Η κάθε διεργασία αποτελείται από επί μέρους διαδικασίες.

Η διαδικασία είναι ο τρόπος με τον οποίο υλοποιείται η διεργασία. Η διαδικασία έχει έναρξη, τέλος και στάδια ή βήματα. Οι διαδικασίες περιλαμβάνουν βήματα, τα οποία πρέπει να ακολουθηθούν, ώστε να επέλθει το αναμενόμενο αποτέλεσμα της διεργασίας. Η αναλυτικότερη περιγραφή των βημάτων των διαδικασιών μπορεί να γίνεται και μέσω σχετικών οδηγιών εργασίας, οι οποίες παρατίθενται στο παράρτημα του Εγχειριδίου.

Η οδηγία εργασίας είναι η περιγραφή κάποιου σταδίου ή κάποιων σταδίων της διαδικασίας με τη μορφή αναλυτικών βημάτων και έχει ως σκοπό την αποδοτική και αποτελεσματική υλοποίησή της.

Η τεκμηρίωση των διεργασιών επιτυγχάνεται μέσω των απαραίτητων εγγράφων και τυποποιημένων εντύπων, σε ηλεκτρονική ή/και σε έντυπη μορφή, τα οποία παρατίθενται στο Παράρτημα.

Τα αποτελέσματα της διεργασίας μπορούν να αξιολογούνται με τη χρήση δεικτών οι οποίοι προσδιορίζονται στο πλαίσιο του εγχειριδίου ποιότητας του Ε.Σ.Δ.Π. (Key Performance Indicators - KPIs- Δείκτες Επιδόσεων).

Οι βασικές διεργασίες του Ε.Σ.Δ.Π. είναι οι ακόλουθες:

  1. Η πολιτική διασφάλισης της ποιότητας του Ιδρύματος.
  2. Η διάθεση και διαχείριση πόρων για την κάλυψη των αναγκών της διδασκαλίας, της μάθησης, της έρευνας και εν γένει των ακαδημαϊκών και διοικητικών δραστηριοτήτων.
  3. Η θέσπιση σαφών και καθορισμένων στόχων για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού, ερευνητικού και διοικητικού έργου του Ιδρύματος
  4. Η Εσωτερική Αξιολόγηση των ακαδημαϊκών και διοικητικών δραστηριοτήτων, η οποία περιλαμβάνει ιδίως την εσωτερική αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών και του Εσωτερικού Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας (Ε.Σ.Δ.Π.), για τον εντοπισμό ενδεχόμενων κενών και τη λήψη διορθωτικών ενεργειών.
  5. Η συλλογή δεδομένων ποιότητας των εκπαιδευτικών, ερευνητικών και λοιπών δραστηριοτήτων με τρόπο ενιαίο, λειτουργικό και άμεσα προσβάσιμο: μέτρηση, ανάλυση και βελτίωση.
  6. Η δημοσιοποίηση επικαιροποιημένων και αντικειμενικά διατυπωμένων πληροφοριών των ακαδημαϊκών και λοιπών  δραστηριοτήτων του Ιδρύματος.
  7. Η περιοδική εξωτερική αξιολόγηση: πιστοποίηση/επαναπιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών και του Ε.Σ.Δ.Π. από επιτροπές εμπειρογνωμόνων που ορίζονται από την ΕΘ.Α.Α.Ε.
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Πολιτική Ποιότητας του ΕΜΠ